måndag 12 augusti 2024

Angående medlemskap i Cloud GC

Jag fick i dag telefon från GGA,s ordförande angående mitt medlemskap i Cloud Golf Club och spel i GGA. Några hade ifrågasatt det. Därför vill jag lämna ett klargörande. 

Förra året kunde jag inte spela så mycket golf då min sambo var sjuk. Jag trodde det skulle bli lika i år så då behöll jag mitt medlemskap i Cloud GC även i år. Men i våras avled min sambo och efter det beslöt jag att åter gå med i Hudiksvalls GK och även i GGA. Jag är fullvärdig medlem i Hudiksvalls GK och GGA och kan därför även spela i GGA-serien. Nu är det så att Cloud GC är min huvudklubb och därför står det som klubbnamn på listorna. Varför jag har det som huvudklubb är att jag kan spela på Golfstars 19 banor och även Orresta GK med rabatterat pris. Kravet är att Cloud GC är min huvudklubb. Jag måste boka genom Cloud GC för att få rabatten.

Sedan kan man se på GGA-tävlingarna så står det att de är öppna för GGA. Vore jag inte medlem så kunde jag inte anmäla mig till dom. Samma är det med greenfee. Om jag t.ex bokar Söderhamn så behöver jag inte betala greenfee genom att jag är fullvärdig medlem i Hudik. Om ni har några mer funderingar om det här så är det bara att ni kollar med klubben och Jon vad som gäller.

Det här är min förklaring så ni slipper undra.

Allan

PS. Kollar ni startlistorna så finns det andra spelare som har andra klubbar som huvudklubbar. Hoppas de är fullvärdiga medlemmar i Hudiksvalls GK. Det kan också finnas greenfeemedlemmar i Hudik som spelar GGA och GH-serien. Kollas det om de betalar greenfee på dessa tävlingar. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar