Det fanns en hel del grafiska fel på Hudik-banan som jag rapporterade in till supporten. De är nu åtgärdade. Ser ni några fel på någon bana så skriv till supporten då de gärna vill veta det.
Allan
Det fanns en hel del grafiska fel på Hudik-banan som jag rapporterade in till supporten. De är nu åtgärdade. Ser ni några fel på någon bana så skriv till supporten då de gärna vill veta det.
Allan
Det är trögt med anmälningarna till sommar resan 1 juli till Bollnäs. För att vi ska kunna genomföra resan krävs det att minst 15 personer till anmäler sig innan torsdag 4 juni. Annars måste vi nog tyvärr ställa in resan.
Anmälan till Kåge samt betala 800 kr på Bg 5656-1939.
Mvh Kåge
För kännedom kommer det att grävas på rangen från tisdag morgon och okänt hur länge det innebär att rangen är stängd.
Det är VIKTIGT att ALLA läser den INFO lapp som vi lägger ut där du hämtar scorekorten. Detta för att du får rätt information samt att du även ska scanna QR koden och svara på RF SISU frågan.
Denna vecka spelar samtliga från Tee 49.
Håll speltempo.
Kåge o Göran
För er som vill spara era rundor och spela olika spelformer med andra finns Hudiksvalls GK nu i appen Caddee. Den finns i olika varianter och pris. I den mer avancerade kan man samla en hel del statistik över sitt spel.
I appen Golfamore finns nu funktionen Scorecard där det finns en enklare funktion för att se banan och spela med andra.
Testa.
Allan
I dag spelades årets första deltävling för GGA. Samtliga spelade från Tee 45 denna gång. Banan är i mycket bra skick. Vi spelade i flera olika väder allt från sol, regn, blåst och storm. Trots det var det många fina resultat.
Som vanligt bjöd GGA på kaffe och macka på första tävlingen. Vi var 120 spelare som kom till start.
Närmast hål som vi hade på hål 7 var Lennart Lindström 76 cm ifrån. Grattis.
Bäst i A klassen blev Kjell Bergström på 68 slag och bäst i B klassen Malte Åkerlund på 65 slag även Tommy Wilfer hade 65 slag med högre hcp. Grattis till segrarna.
RF SISU frågan: Rätta svar.
Frågor och svar från ”Vi gör golfen vildare” från 26 (GGA) och 27 maj (damerna).
Vad är egentligen en pollinatör?
Rätt svar: B. En art som hjälper växter att bilda frön och frukt.
Vilka pollinatörer möter du oftast när du går en rond i Sverige?
Rätt svar: A. Humlor, vilda bin och fjärilar.
Varför är pollinatörer viktiga även för dig som golfare – långt utanför banan?
Rätt svar: B. De gör att frukt, bär och grönsaker kan bli till.
Ungefär hur stor del av vår mat är beroende av pollinering?
Rätt svar: B. Cirka en tredjedel.
Vad riskerar vi att förlora om pollinatörerna försvinner?
Rätt svar: B. Hela ekosystem och livsmedel.
Nästa vecka är det Tee 49 som gäller för alla.
Kåge o Göran
I dag spelades den första deltävlingen för B klassen på Hofors GK. Banan inte i bästa skick och det var ett scorekorts läges förbättring på fairway, foregreen samt green. Greenerna var ojämna. I övrigt helt OK.
Vi var 17 spelare från Hudik som deltog. Bra uppslutning. I H 60 så tog vi de två första platserna genom Robert Jonsson som vann på otroligt fina 63 slag och tvåa blev Thomas Gladh på 69 slag. Bra spelat.
I H 70 klassen blev Benny Karlsson bäste Hudikspelare tillsammans med Kåge Pettersson båda på 73 slag. Benny blev 7:a och Kåge 8:a.
Nästa tävling i Gävle 8 juni.
Kåge
Nu på tisdag är det första tävlingen i årets GGA tour. Samtliga kommer att spela från Tee 45 denna omgång.
GGA bjuder på fika efter 10 hål. Du ansvarar för att du prickas av inne i restaurangen där en startlista finns.
Det är glädjande att det flera nya som anslutit sig till oss i GGA. Ni är mycket välkomna.
Kåge o Göran
I dag genomförde vi en scramble där både GGA gubbar och Damer deltog. Det var blandade bollar där vi spelade 2 gubbar och en dam i varje boll så länge det fanns damer. Det var bara några bollar med 3 gubbar.
Vi var 140 som deltog och som vi hörde av de som spelade så tyckte alla att det var en trevlig dag. Detta trots att regnet kom för en del av deltagarna.
Det var många bra resultat och bäst av alla var Håkan Hansson, Åsa Nilsson och Erik Norman som vann på 57 netto de vann på lägre hcp än Torbjörn Bäcklund, Kerstin Fransson och Hans Olsson.
Bra spelat av alla som deltog.
Svaret på RF-SISU frågan med QR koden var att samtliga förslag är rätt så du skulle ha fyllt i samtliga rutor.
Kåge o Göran
Årets första tävling i A klassen genomfördes på Gamla banan Gävle GK. Det var 12 spelare från Hudiksvall som deltog.
Bäst placerad av Hudik spelarna var Per Anders Axlund som blev 5:a på 72 slag i H 60 och Anders Borg blev 9:a med 75 slag i H 70.
Bra jobbat av er alla som deltog.
Kåge
Årets sommarresa är onsdag 1 juli och går till den fina golfbanan Bollnäs GK.
Har bokat 40 platser för starttid första start 12.00.
Pris 800 kr som du sätter in på Bg 5656-1939 samt skickar anmälan till Kåge på mail eller sms.
Buss, lunch, 18 hål samt middag ingår.
Som vanligt är det först till kvarn som gäller.
Mvh Kåge
Onsdag 27 maj har du möjlighet att kunna deltaga på en regel utbildning. Känner du att du behöver friska upp dina kunskaper så anmäler du dig precis lika som när du anmäler dig till tävlingar.
Aldrig fel med kunskap.
Kåge o Göran