fredag 20 oktober 2023

Angående Trackman-appen

Bli inte förvånad om appen inte fungerar på din telefon. På min får jag att min telefon inte är kompatibel med appen. Det fungerade bra i våras men det har nog skett en uppgradering i sommar som kräver nyare telefoner. Jag har en Samsung med Android 8 och den fungerar inte. Enligt Nolan på Trackman support skall man ha den senaste uppdateringen. Det är nu Android 14. Har testat med Android 13 och den fungerar. Det är inte alla telefoner som går att uppgradera. Jag vet inte hur det är med Iphone. De har sitt eget operativsystem.

Men det går att skapa ett konto utan att använda appen. Se  https://www.trackman.com/login. Klicka på login och sedan på "Create account" som står nederst i inloggningsmenyn. Det går även att använda Apple-Id om man har en Iphone. Samma användarnamn och lösenord använder man när man loggar in i simulatorn.

Om man deltar i någon av tävlingarna som finns i Trackman så skall man ha spelat minst 2 rundor innan så man har ett någorlunda rättvist Trackman-Hcp. De kanske man skall tänka på även i GGA-serien i vinter.

Allan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar