torsdag 31 oktober 2013

Möte med GH Veterantour

På onsdag eftermiddag var Lars-Börje och jag ned till Tönnebro för en träff med Distriktets ledning för GH Veterantour och alla kontaktmän inom klubbarna. Vi hade med oss en del förslag till ändringar och de blev livligt diskuterade. Det är ju ibland inte så populärt att föreslå saker som inte gästrikeklubbarna gillar men någon ändring blev det. Det som fungerat i 30 år fungerar även nu som nestorn sa.

1. Att det blir 7 tävlingar i stället för 6. Det för att alla arrangerande hälsingeklubbar skall få 2 tävlingar. Hur det blir till slut kommer att fastställas på Ordförandekonferensen i Bollnäs i november. Där finns även distriktets tävlingskommitté med och tävlingskalendern för alla distriktets tävlingar fastställs.
2. För att delta i GH Veterantour krävs EGA Exakt tävlingshandicap från nästa år. Om ni har det ser ni på Mingolf och Hcp. Alla de som har tävlat minst 3 tävlingar under 2013 har det.
3. Tävlingsledning måste finnas på varje tävling och de måste finnas kvar tills sista spelare har kommit in. De tar även beslutet om en tävling skall ställas in p.g.a.dåligt väder. Det gör de i samråd med greenkeepern och klubbledningen. Dessutom skall de kunna presentera en resultatlista så snart som möjligt, helst direkt efter tävlingen. Vissa klubbar anlitar kansliet för att mata in resultaten , och då de har gått hem när vi kommer i mål, kommer inte resultaten ut förrän dan efter. Det gör att även sammanställningen av hela serien kommer sent.
4. Sista anmälningsdag är tisdagen en vecka före tävling. Startlistan skall finnas på webben senast torsdag kl. 12.00.
 5. Efteranmälningar tas endast emot om det finns plats i någon boll p.g.a avanmälningar eller att det är en 2-boll. Dessutom måste platsen finnas i rätt tävlingsklass. Efteranmälningar betalar dubbel startavgift.
4. Tidig och sen start finns. Det kan användas om man samåker och vill ha start nära varandra. Om det är många som åker tillsammans så kontakta då arrangerande klubb och se om ni kan få nära starttid.
5. Efter tävling skall resultatlistor Netto och Brutto samt Lagresultat skickas till distriktsledningen.
6. Restaurangen. Ta upp det med restaurangen på varje klubb om de kan ha utökade öppettider dessa dagar så spelarna hinner få något att äta före start samt även efter målgång.

Det här var i det hela vad som avhandlades. Reglerna för serien kommer att omskrivas och publiceras på http://klubb.golf.se/golfklubbar/gastrike-halsingegdf/
Det kommer även att läggas ut på bloggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar