I dag genomfördes den femte tävlingen i Order of Merit. Det var ett bra och rättvist väder på en bra bana.
Det var många riktigt bra resultat och det var 21 spelare som var på banans par eller bättre.
Bäst i A klassen var Thomas Gladh på mycket fina 64 slag och i B klassen vann Stig Allan Jakobssen på fina 66 slag på samma antal slag även Malte Åkerlund men Stig Allan vann på bättre hcp. GRATTIS till segrarna.
Närmast hål vann Sven Erik Melin som var 18 cm ifrån på hål 7. Grattis.
Denna omgång var det ett flertal som spelade från annat TEE än det som stod på score kortet. Vill återigen upplysa om att DU FÅR INTE BYTA TEE då scorekortet är utskrivet.
RF SISU
Frågor och svar från ”Vi gör golfen vildare” till GGA 23 juni och Damerna 24 juni.
Varför är tidig blomning på våren viktig?
Rätt svar: B. För att hjälpa insekter som vaknar hungriga.
Varför räcker det inte med ett insektshotell?
Rätt svar: B. Utan blommor finns ingen mat.
Varför behöver vissa bin bar sand eller öppen jord?
Rätt svar: B. För att bygga bon.
Vilka delar av banan lämpar sig bäst för att bli lite vildare – utan att störa spelet?
Rätt svar: B. Ruffar, kanter och outnyttjade ytor.
Fråga 6. I anslutning till vilka hål/platser skulle det vara lämpligt att skapa ytor med sand för bi/insekter? (Exempel på svar: Sidan av rangen. Hål 2 till höger. Övningshålet (gamla 3:an). Hål 10. m.fl., ju utförligare desto bättre).
7. I anslutning till vilka hål/platser skulle det vara lämpligt att sätta ut pinnar/stolpar för rovfåglar.
På dessa två ovanstående frågor ville vi ha in tips/uppslag från deltagarna vart det skulle vara lämpliga platser att genomföra detta.
8. Skulle du/ni vara intresserad av att ingå i klubbens projektgrupp för Biologisk mångfald och "Göra golfen vildare"? (Denna fråga kommer att dyka upp vid fler tillfällen).
(Ja? eller Nej?)
9. Tack för att du fyller i dina kontaktuppgifter om du svarat ja (mobilnr. alt. mejladress).
Här är våra förhoppningar att svarsfrekvensen är positiv, då det behövs minst 8 st. 65+ för att det ska bli ”verkstad” av det hela.
Nästa vecka sista tävlingen innan uppehållet.
Kåge o Göran




