tisdag 21 juni 2022

Uppföljning av långsamt spel

Kollade lite på speltiderna idag. De som startade först hade en speltid på 3 tim 25 min och de som kom in sist spelade på 4 tim 25 min. Alltså en hel timme i skillnad. De som startade omkring kl. 11 var ca 15 minuter efter idealtiden redan efter 10 hål.

Idealtiden för banan är 11 min för par 3, 13 min för par 4 och 15 min för par 5 enligt scorekortet. Det gör en tid på 2 tim 8 min på hål 1-10 och 1tim 44 min på hål 11-18. Totalt 3 tim 52 min. Fikar ni då 8 min så blir det 4 tim precis. Om man inte hinner fika på 8 min får man ta fikat i handen och gå till hål 11 och slå ut.

Idag spelade 38 bollar. Om alla bollar minskade sin speltid med 1 min så kommer även sista bollen in inom 4 timmar. Tänk på de som spelar efteråt. Det skulle kunna vara en greenfeegäst som betalat 500 kr. Den vill nog inte stå och vänta. I det här läget är det ju golfvänner men man kan även tänka på dom.

Ha en trevlig midsommar

Allan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar