torsdag 22 maj 2014

HLR-utbildningen

På bilden ser vi gruppen träna av bara den. Mitt i bilden Elvy Hedlund i full fart med "dockan Anne" och Kerstin Nordström som kontrollant.


Här är sista (senaste) gången av HLR utbildningen. Nu har vi nått vårt(mitt) mål i antal utbildade seniorer, jag har hoppats på att utbilda ca 50% av alla GGA spelare och idag avslutade jag en grupp om 10 vilket gör med de som tidigare utbildat sig finns 67 personer med kunskap och kunnigt utförande av HLR. Den mycket duktiga gruppen idag bestod av Anders Molin, Björn Quick, Lars Hedlund, Elvy Hedlund,Sören Löfkvist, Björn Bostedt,Jan Hamrén, Siri Larsson Hamrén och Kerstin Nordström. Under utbildningen har de gjort ca 350 hjärtkompressioner och ca 30 inblåsningar, så snacka om en nöjd men trött grupp.
Nu hoppas jag att övriga klubbmedlemmar drar sitt strå till stacken och lär sig HLR, så vi blir den utbildningstätaste golfklubben för HLR och att vi står rätt starka när det gäller.
Jag skulle vilja att klubben tar upp med alla våra medlemmar och gör en inventering om vilka som de senaste två åren gått utbildning som gäller. Tidigare utbildning har nått  "utgående datum".
Lars-Börje Hellberg.
lars.borjehellberg@swipnet.se
tfn 070-3737188 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar